شیخ محمد بن صالح بن محمد العثیمین، مفتی شرشناس عربستان سعودی، متوفای ۱۴۲۱هـ ، در شرح صحیح مسلم با جسارت و وقاحت تمام می‌گوید که حضرت زهرا سلام الله علیها، در هنگام مخاصمه با ابوبکر، عقل خود را از دست داده بود

 

شهادت صدیقه شهیده سلام الله علیها ، دفن شبانه و خشم و غضب او بر ابوبکر، سند حقانیت مذهب اهل بیت علیهم السلام و مهر بطلانی است بر سند سقیفه بنی ساعده؛ زیرا طبق روایت صحیح بخاری، خشم و غضب صدیقه شهیده سلام الله علیها ، خشم رسول خدا صلی الله علیه وآله و در نتیجه خشم خداوند است . از طرف دیگر در همین صحیح بخاری آمده است که آن حضرت از دست ابوبکر غضبناک بوده و تا آخر عمر این غضب باقی بوده است

هر کس فاطمه را خشمگین کند، رسول خدا را خشمگین کرده است. ابوبکر ، فاطمه را خشمگین کرد


از این رو، پیروان سقیفه و به خصوص وهابی‌ها و رهروان ابن تیمیه تلاش  کرده‌اند که از این صغری و کبرای منطقی، پاسخ و راه فراری پیدا کنند؛ اما آن جایی که هر دو مقدمه از صحیح‌ترین کتاب‌های آن‌ها ثابت می‌شود، چهارده قرن است که سردرگم هستند و برای آن پاسخی نیافته‌اند.

آن‌ها می‌دانند که اگر کسی کمی تفکر کند، در یک دو راهی سخت و دشوار گرفتار خواهد شد، یا باید حق را به صدیقه شهیده سلام الله علیها که طبق روایت بخاری سیده زنان اهل بهشت است، بدهد یا ابوبکر را بر حق بداند. بسیاری از مستبصرین تصریح کرده‌اند که همین مسأله باعث هدایت آن‌ها شده‌اند.


شیخ محمد بن صالح بن محمد العثیمین مفتی سرشناس وهابی که رابطه نزدیکی با ملک عبد الله پادشاه سابق عربستان سعودی نیز داشت، با وقاحت ، جسارت و بی شرمی کم سابقه تمام تلاش کرده است که راه فراری برای خود و مذهبش پیدا کند . وی  در شرح روایت «فَوَجَدَتْ فَاطِمَهُ على أبی بَکْرٍ فی ذلک قال فَهَجَرَتْهُ فلم تُکَلِّمْهُ حتى تُوُفِّیَتْ» مدعی است که حق با ابوبکر است و حضرت زهرا سلام الله علیها در مخاصمه با او عقل خود را از دست داده بوده، به همین خاطر متوجه نبوده است که چه کاری انجام می‌دهد:

نسأل الله أن یعفو عنها. وإلا فأبوبکر ما استند إلی رأی، وإنما استند إلی نص، وکان علیها رضی الله عنها أن تقبل قول النبی صلی الله علیه وسلم «لا نورث ما ترکنا صدقه» ولکن کما قلت لکم قبل قلیل: عند المخاصمه لا یبقی للإنسان عقل یدرک به ما یقول أو ما یفعل، او ما هو الصواب فیه؛ فنسأ الله أن یعفو عنها، وعن هجره خلیفه رسول الله.

«از خدا می‌خواهیم که از فاطمه بگذرد؛ زیرا ابوبکر به نظر و رای (خودش) استناد نکرد؛ بلکه به نص (کلام پیامبر) استدلال کرد . فاطمه، باید سخن پیامبر «ما پیامبران از خود ارث به جا نمی گذاریم؛ بلکه هر آن چه می ماند صدقه است» را می‌پذیرفت؛ اما همان طور که لحظات پیش گفتم ، در هنگام مخاصمه و دعوا عقلی برای انسان باقی نمی ماند درک چه می گوید و چه می کند؛ پس از خداوند می خواهیم که از فاطمه بگذرد که (کلام ابوبکر خلیفه ی پیامبر را ترک کرد) و با خلیفه رسول خدا قهر کرد.!!!!»

شرح صحیح مسلم، ج۶، ص۷۴